Soran: Dünyayı nasıl Tanrı olarak görebilirim?Dünyayı Tanrı gibi görmek ne anlama gelir?
Maharaj: Bu karanlık bir odaya girmeye benzer.Hiçbir şey görmezsiniz;dokunabilirsiniz ama renkleri ve şekilleri göremezsiniz. Pencere açılır, oda ışığa boğulur. Renkler ve şekiller meydana çıkarlar. Pencere ışığı verendir ama onun kaynağı değildir. Kaynak güneştir. Aynı şekilde, madde karanlık oda gibidir; bilinç-pencere- maddeyi duyularla ve algılarla doldurur, En Yüce ise güneştir, hem maddenin hem ışığın kaynağı olan güneş. Pencere kapalı yada açık olabilir ama güneş her zaman parlar. Bu tamamen oda için bir fark oluşturur, güneş için ise hiç. Fakat bütün bunlar o küçücük şey , yani'Ben-im(varolanım)'yanında ikinci derecede kalırlar.
'Ben-im' olmadıkça hiçbir şey yoktur. Tüm bilgi 'Ben-im' hakkındadır. 'Ben-im' hakkındaki yanlış fikirler tutsaklığa, doğru bilgi ise özgürlüğe ve mutluluğa götürür.
S:'Ben-im' ve 'vardır' aynı mıdır?
M:Mevcut olmak demek bir şey, bir duygu, bir düşünce, bir fikir olmak demektir.Bütün mevcut olanlar özel, kişiseldir.Sadece varlık(varoluş) evrenseldir, şu anlamda ki her varlık diğer bir varlıkla uyum içinmdedir.Mevcut olanlar arasında uyumsuzluk ve çatışma olabilir, varlıkta-asla. Mevcut olmak demek, meydana geliş, değişim, doğum, ölüm ve tekrar doğum demektir, halbuki varlıkta8varoluşta) huzur ve sukunet vardır.
S:Eğer dünyayı yaratan bensem , onu neden kötü yaptım?
M:Herkes kendi dünyasında yaşar. Bütün dünyalar eşit ölçüde iyi yada kötü değildir.
S:Farkı oluşturan nedir?
M:Dünyayı projekte eden zihin onu kendi tarzında renklendirir. Bir insanla karşılaştığınızda o bir yabancıdır. Onunla evlendiğinizde o sizin kendi varlığınız olur. Kavga ettiğinizde ise o düşmanınız olur. Onun sizin için ne olduğunu zihinsel tutumunuz belirler.
S.Kendi dünyamın öznel olduğunu görebiliyorum.Bu onu aynı zamanda ilizyoni kılar mı?
M:O öznel olduğu sürece ve öznel olduğu ölçüde ilizyonidir.Gerçek nesnelliktedir.
S.Nesnellik ne demektir* Siz dünyanın öznel olduğunu söylediniz ve şimdi nesnellikten söz ediyorsunuz. Her şey öznel değil mi?
M:Her şey özneldir, fakat gerçek nesneldir.
S.Ne anlamda?
M:O anılara ve beklentilere , arzulara ve korkulara , sempati ve antipatilere bağlı değildir.Her şey olduğu gibi görünür.
S:Bu sizin dördüncü hal dediğiniz midir?
M:Ona her ne derseniz deyin. O sürekli ,tam,değişmez,başlangıcı ve sonu olmayan ,daima yeni,daima taze olandır.
S:Ona nasıl erişilir?
M:Arzusuzluk ve korkusuzluksizi oraya götürecektir.
Sri Nisargadatta Maharaj
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder